fuck skolan

Någon gång, ibland börjar jag gråta inne i mig.
Och oftast beror det på skolan och vänner osv.
Och det har hänt nu.. Jag orkar inte med skolan. Jag har inget att ge. Alla klagar på mig.
Nu ska jag få ett återgärdsprogram i engelska som jag inte har någonaning om.
Jag orkar knappast se ljust i min framtid.
Mitt mål är ju att bli makeup artis och få ett hygligt jobb inom det.
Men jag måste lyckas i skolan..
Matten går skit, engelskan tycker inte jag har några brister på. Bara gramatiken, jag läser bättre än vissa andra i min a-grupp i skolan, visa vill inte änns läsa. Jag kan skriva på engelska och kan snacka det bra. Så jag fattar inte..
Svenskan är det viktigaste ämnet och det kan jag ju hålla med om, alla verb, substantiv&adjektiv. det är viktigt,
stavningen. Ja, det är jag inte heller så duktig på..
Och jag vet själv att jag inte är duktig i skolan men försöker tänka ljusa tankar, hur tusan ska jag göra.
Jag orkar knappast något, gå ändast ditt pga vännerna.
Inget annat. Varför kan inte skolan hjälpa till lite eller.?
Jag får bara skit i skolan.
Jag kommer snart bryta samman, jag orkar inte längre, jag gör inte det.

Jag vet att det inte gör någon nytta att byta skola och börja om. För mina betyg kommer fortfarande följa med mig hur jag än gör..

Jag vill inte änns tänka framåt, hår svår åttan kommer bli med alla betyg. Hur mycket jag kommer gråta om dagarna och så.

Mina föräldrar är ju knappast där för mig. Efter som att mamma har så mycket annat att göra, och pappa bor så långt borta.



vill börja om från början

Kommentarer
Postat av: Anonym

tänk att du lär dig för din egen skull, och inte för betyg eller lärare

2009-02-04 @ 07:26:15
Postat av: Anonym

förstår hur du menar , har det likadant. men det är bara o kämpa , även fast man har det grymt jobbigt så måste man. och det där med skolan, gör det för din egna skull. det kommer gå bra

2009-02-04 @ 19:04:48
Postat av: Anonym

Du försöker och du misslyckas, du försöker och du misslyckas. Men den enda gånngen du verkligen har mysslyckats är när du slutar försöka. beslut dig för att sluta se skit så är du redan halvägs. du kommer klara det här. det vet jag.

2009-03-10 @ 19:58:58
Postat av: Anonym

köp en pistol

2009-05-29 @ 20:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0