bara elin som snackar

Jag har stora problem.
Är det så att jag har sömn problem eller är jag ovanligt pigg för att snart vara 11 på kvällen.
Har inte kommit igång med pluggandet som jag lovat mig själv att göra.
Kommer aldrig lära mig något vid den här tiden på dygnet.
Jag hatar läxor, skolan och hur mycket tid det egentligen går åt på min fritid att göra matteläxan hitt och göra noläxan ditt.
Och hur mycket tid vi ungdomar skulle kunna ha om vi slapp alla dessa högar med skol arbete som vi måste ha klart den tiden och den dagen osv.
Vi har säker 5 läxor per vecka. Alla ungefär samma dag. Jag vet, jag vet att bara går i sjuan och inte har kommit upp till betygen ännu men det känns som att jag har sumpat allt.
Varenda skol timme har runnit i väg och jag kan knappast komma i håg något.
Om jag tänker tillbaka på förra terminen kommer jag knappast ihåg något. Har jag något fel i hjärnan eller är det så med alla?
Kan jag få MVG i alla ämnen även fast jag inte riktigt kommer ihåg något..

Jag ska satsa allt, och ibland kan jag även gråta och tänka att "Tusan elin, mer än hundra chanser har du fått att kämpa mer i skolan och du tar dom inte?! hur dum får man vara.. På riktigt?"
Livet går ju inte ut på att gifta sig rik, skaffa 3 barn och liva lycklig i alla sina dagar.
Man måste kämpa även fast man kanske just då blir hemma fru med miljoner i bakfickan.

Jag tror att jag har 1% chans att bli så rik och förmögen.
Jag ska för tusan komma in på en bra linje i gymnasiet, få ett bra jobb och känna mina egna pengar.
Min man kan tusan inte försörja mig.. Det är inte det livet går ut på.

Allt handlar heller inte om utseende och hur mycket kläder man har. Bara man är lycklig kommer man nog lyckas.

Kommentarer
Postat av: heroinets kung

ja där ser du, man kan lyckas fast man inte har nått så jättefint utseende och inga stora bröst att pusha upp.. :( :)

2009-01-22 @ 17:50:32
Postat av: b

okej, vad fasiken har det med saken att göra.

hon är fin som hon är så låt henne vara? -.-

2009-01-27 @ 00:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0