en del av mitt liv. 1

Tänkte ju också skriva lite om mitt liv, i årskurser.
Orkar inte skriva år efter år.
Så här kommer jag .



Dagis , gick ganska bra i början. Började på ett dagis som hette optermisten tror jag i Abrehamsberg, Bromma då alltså. Jag tror jag va ganska liten när jag började. Typ 11 månader.. 
Det jag älskade med det dagiset va nog att jag va så nära mina fröknar.. Speciellt Annelie. Det hon som hjälpte mig dom första åren och sedan så gick det bra för mig, minns inte alls så mycket. Bara att det va en kille som hette Hugo som klämde mitt finger och att det va en tjej som hette Sara som älskade toalett papper. Men jag va oftast själv i början sedan när jag fyllde tre så hittade jag väl en vän tror jag. Minns inte hennes namn. 
Vid tre år så flyttade vi, och det innebar att byta dagis. Och det va det värsta.. Jag kom ditt och togs emot ganska bra, av fröknarna och så, och så ville jag alltid äta där i början. 
sen så blev det så att jag kanske inte va så omtyckt som jag ville. Hade ganska stort huvud och jag hatade det. Jag blev kallad saker som gjorde mig illa till mods.. Fast, jag kämpade. Hittade en bästa vän 
Det va dom dagarna som va bäst. 
Jag minns den första dagen på dagis, jag mötte min bästa väns blick, Felicia. Och vi blev vänner.. För livet (trodde vi)

vid tre år kom även min syster, Maja. Minns bara att hon va söt och va alltid röd i ansiktet.
Pappa och jag kallade henne "saft maja"´.



Förskoleklass, började i Hässelby villastads skola. Det började ganska bra, gick i samma klass som Felicia och vi umgicks. Tyckte att skolan va rolig och jag hade sjukt bra självförtroende. Hur som helst, skolan va enkel och jag tänkte mer att. ÅÅ, vad jag längtar till ettan och läxor och allt. Förskoleklass va inte så speciellt. Det va mer så att jag inte va så populär. Som ja kanske hade hoppats på att bli. Mötte då också Agnes som tog mitt hjärta med storm.



Mina föräldrar bråkade och skrek på varandra vid sex år.

1an, vad jag läntade! Skolan gick bra, älskade matte, svenska och skrivstil. Tyckte det va otroligt kul.
Då byggde jag upp mitt självförtoende. Älskade läxor och gick till skolan med ett leende på mina läppar.
Tog tag i mina stavfel i skolan och alla fel i matten och kämpde helt enkelt.
Allt skit började i slutet ungefär, mina föräldrar bråkade och tjafsade hela tiden. Orkade inte med ett skit, fick reda på senare att dom skulle skilja sig. Den första tanken va att ; nej, jag kommer skiljas från maja. Fast, mamma förklarade att det inte alls va så, utan att dom två inte älskade varandra. Jag fattade inte något.
Skolan flöt på utan problem, men utväcklingssamtalet med min lärare fick mig att falla pladask i gråt och allt bara strömmade i mitt huvud.
Hon sa att, jag inte alls va bra i skolan. Att jag inte kunde stava och läsa och att jag då sög i matte. Det va då,
jag slutade kämpa i matten. Jag orkade inte. Jag orkade inte med ett skit i skolan. Tog allt förgivet..
Hon låste ut mig när jag kom försent till skolan. Jag kännde mig som ett offer.

mamma flyttade även till ett radhus nära skolan, och pappa till en en-plans villa i Skällby. Hemska minnen där ifrån.



2an,
gick första terminen i Hässelby. Tills min mamma träffade Uffe, min nuvarande lådsas pappa. Jag fattade direkt att det va fuffels mellan dom, dom va alltid tillsammans och vandrade i fjällen och umgicks regelbundet.
jag hade inte förstått att pappa och mamma lämnat varandra. Så dom första månaderna med Uffe hatade jag honom.
Men lärde mig med tiden att gilla honom.
Pappa träffade även en hagga, Carina. Som jag absolut bara vill glömma, hon förstörde pappa, vårat hus, hatade mamma och anmälde henne för saker som inte va sant.
I slutet av 2an flyttade mamma och Uffe ihop. Eller ihop och ihop. Uffe sov hos mamma när vi va hemma hos henne, och mamma hos honom när vi va hos pappa varanan vecka.
Sen så kollade dom på hus ganska mycket tillsammans. Dom va mest intresserade av Täby och liknande. Det va Ensta, Ella park osv. Det fick bli ett hus mitt i ingenstans tyckte jag. I ett grönt hus i Täby kyrkby.
Började Byleskolan , blev varmt välkommen! Tack Johanna och Elin!
Skolavslutningen i 2an fick bli i byle och sedan i min gammla skola. Tårarna spruttade då..

mamma träffade även andra killar innan Uffe, den bästa va nog Andreas, polisen.
Han åkte alltid en runda med polisbilen utanför vårat hus på natten.


3an, har jag inte alls mycket att skriva om. Lärde känna Beatrice, som jag hatade i början.
Jag, johanna och Bea blev ett gäng. Vi trodde vi va något. Gick runt och lekte så jävla mycket. Fast vi lärde oss med tiden att det inte va någon idee.

Uffe och mamma förlovade sig.

______________________________________________________________________________

fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha det var inte lite du, förstår inte hur du orkar underhålla oss :) men det är trevligt att du gör det iaf

2009-01-18 @ 20:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0